اگر تابهحال بازی افسانهای GTA 3 را بازی کرده باشید، ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که چرا شخصیت اصلی آن به نام Claude بیصدا است و صحبت نمیکند؟ او حتی یک واژه هم در طی مأموریتهای داستانی به زبان نمیآورد. انگار که با یک فرد بیزبان روبهرو هستیم و با وجود شورش در شهر و به هم ریختن آن، حتی یک واکنش هم از جانب او نمیبینیم. توسعهدهندههای سابق راکاستار گیمز در مورد شخصیت اصلی GTA 3 صحبت کردهاند و دلیل بیصدا بودن او پس از سالها مشخص شد.
یکی از کارمندان سابق راکاستار گیمز مدتی پیش یک بلاگ ویژه راه انداخت. این بلاگ به درخواست راکاستار بسته شد و در حال حاضر در دسترس نیست. او نکات جالبی در مورد بازیهای کلاسیک جی تی ای نوشت که تابهحال فردی در مورد آنها صحبت نکرده بود. او در توییتر دلیل اینکه شخصیت اصلی GTA 3 بیصدا بود و صحبت نمیکرد را اعلام کرد. دلیلی که ممکن برایتان جالب و باورنکردنی باشد.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
اوبه ورمیج، توسعهدهنده گفتهشده در سال 1995 در استودیو Rockstar North شروع به کار کرد و تا سال 2009 آنجا مشغول به کار بود. او در توسعه بازیهایی مانند وایس سیتی، سن آندریاس و در نهایت GTA IV نقش اساسی داشت. اما چرا کلاود، شخصیت اصلی بازی سوم جی تی ای هیچ دیالوگی نداشت؟ ورمیج در پاسخ نوشت: «بخشی این بود که میخواستیم هزینهها و زمان توسعه را کاهش دهیم. دپارتمان صدا آن زمان به اندازه کافی سرش شلوغ بود.»
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleدلیل بی صدا بودن شخصیت اصلی GTA 3
همانطور که خواندید، راکاستار گیمز آن زمان بودجه و همچنین زمان کافی برای ضبط دیالوگها و همچنین استفاده از آنها در بازی را نداشته است. به نظر میرسد که تیم تولید صدا بازی آن زمان وظایف زیادی در اختیار داشته و در نتیجه راکاستار مجبور بوده که وظیفه ضبط صدای شخصیت اصلی را حذف کند. اتفاقی که امروزه کمتر در استودیوهای بازیسازی رخ میدهد و کاراکترهای اصلی بسیار عمیق و با جزئیات طراحی میشوند.
گفتنی است GTA 3 بازیای بود که راکاستار گیمز را به موفقیت رساند. آنها آن زمان بازی را به مایکروسافت پیشنهاد داده بودند و میخواستند آن را انحصاری کنسول ایکسباکس کنند. سران مایکروسافت به راکاستار و بازی GTA اعتماد نداشتند. نتیجه آن بود که سری جی تی ای به پرطرفدارترین محصول سرگرمی تاریخ تبدیل شد و رکوردهای زیادی را شکست.
در مورد بیصدا بودن شخصیت اصلی GTA 3 باید اشاره کرد که بازیهای امروزی نیز به همین شکل طراحی میشوند. سازندگان بازیهای نقشآفرینی معتقدند که صدای گیمر یا بازیکننده جایگزین صدای شخصیت اصلی میشود. به شکلی که شما حین طی کردن یک مأموریت داستانی در مورد کاراکترها و دیالوگهای آنها اظهارنظر میکنید. نظر شما چیست؟ آیا کلاود باید صدا و دیالوگ مخصوص داشت؟
پیشنهادات زیر را از دست ندهید: