نائوکی یوشیدا، تهیه کننده بازی Final Fantasy 16 در مورد دلیل عدم انتشار بازی جدید این مجموعه برای پلتفرم PS4 صحبت کرد. در مصاحبه جدیدی که با تهیه کننده این فرنچایز قدرتمند انجام گرفت، یوشیدا اعلام کرد که دلیل عدم انتشار این بازی برای PS4 این بوده که تیم توسعه دهنده در حال کار بر روی بهترین نسخه این بازی بوده که به توانایی پلتفرم اتکا دارد. اجرای این بازی بر روی PS4 باعث تضعیف عملکرد و افت عملکرد گرافیکی بازی میشد که برای تیم توسعه دهنده و عوامل خوشآیند نبود.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
در سال گذشته، بازی Final Fantasy 16 خودی نشان داد و به یکی از بهترین بازیهای انحصاری PS5 تبدیل شد؛ تصاویر خیره کننده عنوان ذکر شده به همراه گیمپلی فوقالعاده آن توانست بازیکنان زیادی را به وجد بیاورد. در ابتدا انتشار این بازی برای هر دو کنسول PS4 و PS5 برنامه ریزی شده بود ولی به نظر میرسد به دلیل حجم و نیاز بازی به سخت افزار قدرتمند، تیم Square Enix تصمیم گرفته PS4 را از پلتفرمهای قابل انتشار خط زده و بازی را فقط برای آخرین نسل PS5 منتشر کند. نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) در مصاحبه جدیدی که با آکادمی علوم و هنرهای تعاملی انجام داده است از مشکلات انتشار بازی Final Fantasy 16 برای PS4 صحبت کرد و بازیکنان را بیشتر در جریان این تصمیم گذاشت.
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleآیا Final Fantasy 16 میتوانست روی PS4 اجرا شود؟
بنا بر گفتههای نائوکی یوشیدا از تیم اسکوئر انیکس و شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) از تیم پلیاستیشن «بازی Final Fantasy 16 به خوبی روی PS4 اجرا نمیشد و کنسول فشار زیادی را متحمل میشد» این واقعیت که در ابتدا قرار بوده بازی Final Fantasy 16 برای PS4 هم منتشر شود یک واقعیت مستند شده است اما نائوکی یوشیدا در این مورد گفت: «در اواسط توسعه بازی، تصمیم گرفته شده بود که این اتفاق بیفتد، اما بعد از اتمام بازی و سعی در همسان سازی عنوان برای PS4 متوجه شدیم که برای انتشار بر روی PS4 نیاز داریم که گرافیک بازی را در قسمتهایی تضعیف کنیم تا کنسول بتواند بازی را اجرا کند».
با در نظر گرفتن اینکه، قسمت جدید فرانچایز محبوب Final Fantasy مملو از گرافیک خیره کننده و مبارزات پر جزئیات است، ناتوانی PS4 ده ساله برای اجرای این اثر گرافیکی منطقی به نظر میرسد و تصمیم تیم برای انتشار محدود کنسولها یک تصمیم عاقلانه بوده که میتواند بازی را به اوج خود برساند. یوشیدا در ادامه بر روی انتشار یک داستان پرفروش تاکید کرد: «بازی که بتواند به شما هیجان یک ترن هوایی را انتقال دهد؛ بازی که نتوانید از آن چشم بردارید. با توجه به تمامی مسائل ذکر شده، حتی PS5 هم در نقاطی از بازی افت فریم داشت و بیش از حد داغ میکرد پس نتیجه گرفتیم که PS4 احتمالا مشکلات بیشتری را متحمل خواهد شد و بازی کیفیتی که ما میخواستیم را منتقل نمیکرد. بنابراین تصمیم گرفتیم توسعه بازی را فقط به PS5 محدود کرده و تجربه را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.»
با توجه به اینکه بسته الحاقی بازی Final Fantasy 16 توانایی تغییر پایان معمایی این بازی محشر را دارد، بازیکنان به شدت منتظر تغییرات آینده این عنوان هستند حتی اگر شامل تجربه بر روی PS4 نباشد.
پیشنهادات زیر را از دست ندهید: