گزارش آماری وبسایت Newzoo Data نشان میدهد که گیمرها در سال 2023 بیشتر به تجربه بازیهای شش سال پیش پرداختهاند. گزارش جدید در مورد بیشترین بازی های تجربه شده سال 2023، نکات مهمی را در مورد نحوه رفتار خریداران ویدیوگیم نشان میدهد. بازیهای قدیمی و پرطرفدار بیشتر از عناوین جدید خریده شده و بازیهای جدید در اولویت گیمرها قرار ندارند.
دادههای آماری در مورد رفتار مصرفکنندهها در سال 2023 جمعآوری شده است. این گزارش نشان داد که توسعه بازی جدید میتواند سودآور باشد، اما گیمرها بیشتر به وقتگذرانی در بازیهای قدیمی و لایو سرویس علاقه دارند. این باعث شده تا پیدا کردن مخاطب برای یک بازی جدید شود. این آمار نشان میدهد که گیمرها علیرغم آنکه از بازیهای لایو سرویس شکایت دارند، اما وقت زیادی را صرف آنها میکنند. ناشران بازی با اشاره به همین آمار و ارقام، توسعه بازیهای لایو سرویس را سرعت میبخشند.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
آمار Newzoo نشان میدهد که صنعت بازی در سال 2023 از لحاظ مالی رشد پیدا کرده است. بیش از 93.5 میلیارد دلار درآمد از این صنعت کسب شده و تنها تعداد اندکی از ناشران و بازیسازها توانستهاند بیشترین درآمد ممکن را داشته باشند. تنها 66 بازی حدود 80 درصد وقت گیمرها را در سال 2023 به خود اختصاص دادهاند و در این میان، 60 درصد این بازیها حدود شش سال یا بیشتر سن داشتهاند. به عبارت دیگر حدود 60 درصد از بازیهای تجربه شده در سال 2023 مربوط به عناوین قدیمی است و تازهها چندان پرطرفدار نبودهاند.
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleبیشترین بازی های تجربه شده در سال 2023
گیمرها در سال گذشته میلادی، 27 درصد وقت گیمینگ را صرف تجربه بازیهایی مانند Fortnite و GTA V و ماینکرافت کردهاند. بازیهای جدید تجربه شده نیز تماماً دنباله بودهاند. برای نمونه گیمرها بیشتر وقت خود را صرف بازیهای سالانه مانند فیفا و Madden کردهاند. تنها هشت درصد وقت صرف بازیهای نسبتاً جدید مانند Diablo IV و Baldur’s Gate 3 شده است. در نهایت این فورتنایت است که لقب بیشترین بازی تجربه شده در سال 2023 را در تمامی پلتفرمها به خود اختصاص داده است. فهرست مربوط به بازی کامپیوتر به شرح زیر است:
-
Fortnite
-
Roblox
-
Minecraft
-
Counter-Strike 2
-
The Sims 4
-
Call of Duty
-
League of Legends
-
Valorant
-
GTA V
-
Rocket League
شرکت آماری Newzoo در پایان گزارش به این نتیجه رسیده که جذب بازیکننده برای یک اثر جدید با توجه به شرایط فعلی بازار، کار بسیار دشواری است. شانس اینکه یک بازی کاملاً جدید پدید آید و بتواند به راحتی با عناوین بزرگ رقابت کند، بسیار ضعیف است. این آمار میتواند باعث افت توسعه و تولید بازیهای داستانی شود و ناشران میتوانند با استناد به آن، تنها روی بازیهای آنلاین و لایو سرویس سرمایهگذاری کنند.
پیشنهادات زیر را از دست ندهید: