یکی از اعضای سازنده Starfield نسبت به انتقادهایی که به سمت اثر روانه شده، واکنش نشان داده است. به گفته او با وجود اینکه برخی از سیارهها به صورت دستی طراحی نشدهاند، اما این بر خسته کننده و حوصلهسربر بودنشان دلالت نمیکند.
بازی Starfield از همان روز عرضه خود حاشیههای متعدد و حجیمی را به همراه داشته است. در حالی که برخی از گیمرها به نیکی از آن یاد میکنند، گروهی دیگر نمیتوانند از کم و کاستیهای آن چشمپوشی به عمل آورند. یکی از این کم و کاستیها که حسابی به چشم میآید، سیارات متعدد و خالی از محتویات بازی هستند. در واقع بتسدا گیمز حجم بزرگی از سیارات موجود در بازی را به صورت دستی طراحی نکرده و آنها حاصل کار الگوریتمهای کامپیوتری هستند. بدین ترتیب نباید انتظار محتوا یا فعالیتهای خاصی را در سطح آنها داشته باشید.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید..
حال در ادامه همین بحث یکی از اعضای سازنده Starfield به مقابله به انتقادات وارد شده پرداخته است. یکی از کاربران استیم که حدود 93 ساعت به تجربه بازی پرداخته، در صفحه مخصوص بازی این چنین توضیح میدهد:«استارفیلد نه تنها یک قدم رو به عقب برای دنیای بازیهای ویدیویی و سبک نقش آفرینی است، بلکه برای خود بتسدا هم یک قدم رو به عقب محسوب میشود.» این کاربر به انتقاد در مورد ماموریت، مبارزات و سیارات متعدد و خالی آن پرداخته است.
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleخالی بودن سیارات به درک حس عظمت جهان هستی مربوط است
اما ماجرا زمانی جذاب شد که یکی از توسعه دهندگان تایید شده بتسدا با نام کاربری Bethesda_FalcoYamaoka وارد بحث شد. او از این جنبه بازی دفاع کرد و توضیح داد:«بعضی از سیارههای استارفیلد با هدف خالی بودن طراحی شدهاند، اما این خسته کننده نیست.» این توسعه دهنده در ادامه توضیح داد که هدف از خالی گذاشتن سیارات، انتقال حس ناچیز بودن انسان است. به عبارتی دیگر منظور او تداعی احساس کوچک بودن انسان در مقابل عظمت و بیانتهایی جهان هستی است. این فرد اعتقاد دارد که گیمرها باید توسط بزرگ بودن دنیا تحت تاثیر قرار میگرفتند.
علاوه بر بحث خالی بودن سیارات، این فرد اشاره کرد که گیمرها بهتر است برای متنوع نگه داشتن تجربه به ساخت Outpostها و شخصیسازی سفینه خود بپردازد. اما با این حال یکی دیگر از مخاطبهای بازی نسبت به سیستم سطحبندی دشمنان ابراز ناامیدی کرد. بازی Starfield به گونهای طراحی شده که تفاوت سطح دشمنان به خوبی به چشم نمیآید و حس یک نقش آفرینی عمیق را ارائه نمیدهد.
اما این فرد از تیم سازنده بازی Starfield در مورد این انتقاد هم واکنش نشان داد:«اگر میخواهید احساس OP (بیش از حد قدرتمند بودن) بودن بکنید، پیشنهاد ما این است اول به سراغ ماموریتهایی بروید که قدرتهای خاصی به شما میدهند. اگر در این شرایط احساس توقف ناپذیر بودن نکردید، بعید میدانم که این حس را در بازی دیگری پیدا کنید.»
هرچند که سازندگان استارفیلد با توجه به تجربه بالا خود اهداف مشخصی در روند توسعه بازی داشتهاند، اما به نظر میرسد که نتوانستهاند به خوبی آن را به مخاطب ارائه دهند. اگر راستش را هم بخواهید، گفتههای کاربر Bethesda_FalcoYamaoka غیرمنطقی به نظر میرسند و بهانه خوبی برای خالی بودن و خسته کنندگی سیارات متعدد بازی نیستند.
شما در مورد حرفهای سازنده Starfield و توجیههای او در مقابل انتقادها چه فکری میکنید؟
پیشنهادات زیر را از دست ندهید: