موتور گرافیکی کپکام که آن را با نام رسمی RE Engine میشناسیم، قرار است ارتقا پیدا کند و قابلیتهای فنی بیشتری را به وجود آورد. ظاهرا شرکت کپکام میخواهد با نسخه جدید موتور گرافیکی خود، از لحاظ فنی یک قدم بزرگ رو به جلو بردارد.
موتور گرافیکی RE Engine برای شرکت کپکام فوقالعاده خوش یمن بود. از آن موقعی که پای این انجین به شرکت ژاپنی باز شد، آنها به دوران اوج خود بازگشتند و آثار باکیفیتی را به صورت متوالی روانه بازار کردند. از جمله آثاری که با این موتور گرافیکی ساخته شدهاند میتوانیم به Resident Evil 7: Biohazard، Monster Hunter Rise و Resident Evil 4 Remake اشاره کنیم که همگی به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کردند. اما با وجود تمامی این موفقیتها، موتور گرافیکی کپکام قرار است میزبان ویژگیها و به روز رسانیهای چشمگیری شود.
این نسخه جدید از موتور RE Engine که با نام REX Engine شناخته میشود، در حال حاضر در مرحله توسعه قرار دارد. موتور REX Engine قرار است از بسیاری از ویژگیهای موتور گرافیکی قبلی استفاده کند تا بتواند درست مانند سالیان اخیر تجربههای چشمنوازی را ارائه دهد. اما در کنار حفظ ترکیب برنده، شرکت ژاپنی میخواهد با گرافیکال انجین جدید خود فناوریهای تازهای را به بدنه ساختههای خود تزریق کند.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.
با توجه به ویدیویی که از کانال Capcom’s R&D منتشر شده، موتور گرافیکی کپکام در فازهای مختلف توسعه میزبان فناوریهای جدید میشود که هر کدام روی یک جنبه خاص از ساخت بازیهای ویدیویی تمرکز دارند. از جمله این فناوریها که قرار است به ترتیب راه خود را به RE Engine باز کنند میتوانیم به نامهایی نظیر RERuntime، REDox و REAssetStream اشاره کنیم.
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleموتور RE Engine ارتقا پیدا میکند
با وجود تمامی این جزئیات ما هنوز نمیدانیم که آیا شرکت کپکام میخواهد در بازی بزرگ بعدی خود از RE Engine استفاده کند یا خیر. بازی2 Dragon’s Dogma که پروژه جاهطلبانه بعدی این شرکت به شمار میرود، میتواند گزینه خوبی برای شروع کار موتور گرافیکی REX Engine محسوب شود. این بازی قرار است دنیایی بزرگ و پرجزئیات را به نمایش بکشد و با توجه به همین موضوع استفاده از یک موتور گرافیکی بهتر و به روزتر میتواند حسابی کارساز باشد.
استارت ساخت و توسعه موتور گرافیکی کپکام یا همان RE Engine در سال 2014 زده شد؛ درست همزمان با شروع جدی ساخت رزیدنت ایول 7. در ادامه این ماجرا بازی Resident Evil 7 به اولین اثری تبدیل شد که از RE Engine استفاده میکند و از قدرت آن بهره میبرد. خوشبختانه این موتور گرافیکی کاری کرد که کپکام دوباره اوج بگیرد و آثار فوقالعادهای را در طی برههای چند ساله وارد بازار کند. شاید اگر این انجین فوقالعاده وجود نداشت آثاری مانند Street Fighter 6، Resident Evil Village، Devil May Cry 5 و… به موفقیتهای امروز نمیرسیدند.
نظر شما در مورد موتور گرافیکی کپکام و آینده RE Engine چیست؟
پیشنهادات زیر را از دست ندهید: