یوکو تارو خالق مجموعه بازی NieR معتقد است که استودیوهای ژاپنی از لحاظ فناوری قادر به رقابت با استودیوهای غربی (آمریکایی) نیستند. کارگردان بازی NieR Automata در مصاحبهای به فناوریهای جدید استودیوهای خارجی اشاره کرده است. وی میگوید که بازی Stellar Blade، اثر انحصاری جدید پلیاستیشن از فناوری پیشرفتهای بهره میبرد و میتواند بازیسازهای غربی را به چالش بکشد.
خالق و کارگردان سری بازی نیئا در گفتگو با IGN در مورد پیشرفت فناوری استودیوهای غربی صحبت کرد. او بازی Stellar Blade را مثال زد و گفت این اثر توانسته از لحاظ فناوری گرافیکی، همتای عناوین غربی شود. تارو در ادامه گفت که مایل است بداند استودیوهای غربی چطور قرار است به قدرت مطلقی همانند بازی استلار بلید واکنش نشان دهند. او در بخش دیگری از صحبتهایش گفته بود که استلار بلید، اثر جدید استودیو کرهای Shift Up، بسیار بهتر از نیئا: اتوماتا طراحی شده است.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
استودیوهای غربی در طی چند سال اخیر از لحاظ گرافیکی پیشرفتهای قابل توجهی داشتهاند. بازیهای مانند Cyberpunk 2077 و Alan Wake 2، واقعگرایی را به اوج رساندند و از لحاظ گرافیکی فوقالعاده بودند. یوکو تارو میگوید برای مقایسه، دوربین بازی نیئا: اتوماتا دور از صحنه است و نسبت به بازیهای تراز اول غربی، خوب به نظر میرسد. این بازی که از لحاظ داستانی مورد تحسین قرار گرفته، کیفیت گرافیکی بهمراتب پایینتری نسبت به عناوین آمریکایی و اروپایی دارد.
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleانتقاد خالق NieR از استودیوهای ژاپنی
خالق بازی NieR در ادامه به قدیمی بودن موتورهای بازیسازی ژاپنی اشاره کرد. او معتقد است که ژاپنیها همچنان از موتورهای قدیمی استفاده میکنند و تمایل زیادی به آپدیت و استفاده از فناوریهای روز دنیا ندارند. در واقع استودیوهای ژاپنی در استفاده از فناوریهای خارجی ضعف دارند. البته شرکت کپکام با موتور RE Engine توانسته عناوین گرافیکی زیبایی مانند Resident Evil 4 بسازد و بتواند با بازیسازهای غربی رقابت کند.
شرکت اسکوئر انیکس نیز توانسته پیشرفت قابل توجهی از لحاظ طراحی گیمپلی و گرافیک کند. در سوی دیگر بازی همانند Rise of the Ronin به دلیل استفاده از بافتهای گرافیکی قدیمی مورد انتقاد قرار گرفت و این اثر در قد و قواره عناوین نقشآفرینی غربی ظاهر نشد. یوکو تارو میگوید که بازی استلار بلید میتواند نقطه شروع مناسبی باشد و بازیسازهای غربی را به چالش بکشد. به نظر میرسد که او هیجان بسیار زیادی برای این بازی دارد و باید دید در نهایت این اثر چه امتیازهایی دریافت خواهد کرد.
نظر شما چیست؟ آیا استودیوهای شرقی و بهخصوص ژاپنی نمیتوانند با فناوری غربی رقابت کنند؟
پیشنهادات زیر را از دست ندهید: