کارگردان استودیو اینسامنیاک گیمز لحظاتی را در روند توسعه بازی Marvel’s Spider-Man 2 به یاد میآورد که باعث بحث و جدل با تیم پلی استیشن شده است. ظاهرا این بحثها به نقطهای رسید تا سازندگان مجبور شوند بخش سوم داستان را دست خوش تغییراتی کنند.
طبق اطلاعات به دست آمده تفاوت سلیقه موجود میان تیم اینسامنیاک گیمز و پلی استیشن، باعث به وجود آمدن حاشیه در روند توسعه Marvel’s Spider-Man 2 شده است. این تفاوت سلیقه که در مورد بخش سوم داستان بالا گرفته بود، مسیر را برای به وجود آمدن یک سری تغییرات همراه کرد. بازی مذکور یکی از موفقترین آثار سال 2023 بود و توانست در کنار جذب نظرات منتقدان، عملکرد خوبی هم در سطح بازار از خود به جای بگذارد.
مار نشان میدهد که بازی Marvel’s Spider Man 2 سریعترین فروش را در میان انحصاریهای سونی تجربه کرده و در کمترین زمان ممکن به رقم قابل توجهی از نسخههای فروش رفته رسیده است. این پایان کار نیست و نسخه دوم اسپایدرمن با وجود اینکه در اواخر سال 2023 از راه رسید، راه خود را به جمع پنج ویدیو گیم پرفروش سال پیدا کرد. اما با وجود تمامی این موفقیتها به نظر میرسد که ساخت یک بازی ابرقهرمانی آن هم زیر وسواسهایی که تیم پلی استیشن و سونی دارند، به هیچ وجه آسان نیست.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
روند توسعه Marvel’s Spider-Man 2 حدود پنج سال به طول انجامید و با این حال، برخی از گیمرها از روایت داستانی آن انتقاد کردند. با وجود اینکه اثر مورد بحث به هیچ وجه داستان بدی نداشت، اما به نظر میرسد که در ساخت برخی از مراحل روایی آن تعجیل وجود داشته است. این عجله در امر تولید در بخش سوم داستان برجستهتر به نظر میرسد و با توجه به اطلاعات به دست آمده دلایل مهمی برای آن وجود دارد.
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleسازندگان بخشی از محتویات را از محصول نهایی حذف کردند
برایان اینتهار که وظیفه کارگردانی مارول اسپایدرمن 2 را برعهده داشت، در طی قسمت جدید پادکست Game Makers Notebook ظاهر شد و به صحبت پرداخت. طبق گفتههای اینتهار او لحظاتی از روند تولید را به یاد میآورد که همه چیز در طی آن ایدهآل نبوده است. اینتهار توضیح میدهد که در حین ساخت بازی آنها به نقطهای رسیدند که از کیفیت داستان اطمینان نداشتند. این عدم کیفیت که در بخش سوم داستان مشهودتر بود، باعث شد که تیم اینسامنیاک نسبت به ساخته خود دچار تردید شود. ظاهرا در آن برهه کیفیت داستان به گونهای بود که تیم اینسامنیاک گیمز آن را پایینتر از استانداردهای خود پنداشتهاند.
همین موضوع باعث به وجود آمدن یک سری بحث و جدلها با تیم پلی استیشن و سونی شد. تیم سونی در آن زمان به استودیو اینسامنیاک گیمز توضیح داد که با این سطح از کیفیت داستان، آنها نمیتوانند به اهدافی که در سر دارند برسند. همین اظهار نظر شرایطی را به وجود آورد تا این دو به مکالمههای شدیدی بپردازند. البته اینتهار تایید کرد که این مکالمات به دعوا و درگیری ختم نشد و صرفا در برخی لحظات کمی شدت گرفت.
در ادامه این پادکست برایان اینتهار واکنشی احساسی نسبت به نتیجه کار داشت و توضیح داد که آنها برای حفظ کیفیت داستان مجبور شدند برخی از محتویات را از محصول نهایی حذف کنند. اگر راستش را بخواهید این فرد حرفهای دو لبهای را به زبان آورد که با اعتنا به آنها نمیتوان نتیجه مشخصی گرفت. به عبارتی دقیقتر ما نمیدانیم که آنها صرفا به خاطر فشارهای پلی استیشن مجبور به حذف محتویات شدند یا صرفا خودشان از کیفیت یک سری از جزئیات راضی نبودند.
به هر حال توسعه Marvel’s Spider-Man 2 به خوبی پایان گرفت تا شاهد نتایج درخشانی باشیم. نظر شما در این باره چیست؟
پیشنهادات زیر را از دست ندهید: