بازی Manor Lords اثری در ژانر استراتژی و شهرسازی قرونوسطایی است که توانسته میلیونها نفر گیمر را سرگرم کند. این بازی طبق گفتهها توسط تنها یک توسعهدهنده به نام گرگ استیچن ساخته شده است. سازنده بازی سال گذشته با یک ناشر همکاری کرد تا فرایند بازاریابی و تبلیغات بینقص پیش برود. اما سؤال بزرگ آن است که آیا این بازی استراتژیک واقعاً به تنهایی ساخته شده است؟
آرتور برونو، مدیرعامل استودیو Crate Entertainment که تیم تحت هدایت او در حال ساخت بازی شهرسازی Farthest Frontier است، نظر دیگری دارد. برونو مصاحبهای با مجله پیسی گیمر داشته و توضیح داده که چطور ساخت چنین بازی به تنهایی غیرممکن است. او از این گفته که Manor Lords به تنهایی و بدون کمک هیچ فرد دیگری ساخته شده، کلافه است. بسیاری گفتهاند که بازی شهرسازی استودیو Crate Entertainment توسط تیم بزرگی ساخته شده، اما Manor Lords تنها یک توسعهدهنده دارد.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
کارگردان بازی Farthest Frontier در این مورد گفت: «مردم فکر میکنند که ما 60 نفر توسعهدهنده در اختیار داریم، ولی تعداد اعضای تیم بسیار کم است. اما این گفته که تنها یک دارد بازی مینور لردز را توسعه میدهد، دارد دیوانهام میکند. نگاهی به تیتراژ پایانی بازی بیندازیم و میبینید که اعضای سازنده این بازی از عنوان ما بیشتر است.»
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
ToggleManor Lords یک بازی کاملا مستقل؟
اگر نگاهی به تیتراژ پایانی بازی مینور لردز بیندازید، خواهید دید که دو برنامهنویس اضافه و تعدادی طراح سهبعدی، انیماتور، طراح هنری، مشاور تاریخی و تستکننده بازی در روند توسعه دخیل بودهاند. به عبارت دیگر، تمامی بخشهای بازی توسط یک نفر ساخته نشده است. اما تیم بندر، مدیرعامل شرکتی که این بازی استراتژیک شهرسازی را منتشر کرده، نظر دیگری دارد. او میگوید که Manor Lords توسط یک بازیساز ساخته شده، اما یک سری توسعهدهنده پیمانی یا قراردادی هم دارد.
با این حساب بازی Manor Lords به کمک افراد زیادی ساخته شده است. اما گرگ استیچن، خالق بازی، طراحی کلی را انجام داده و بخش بزرگی از سیستمها را نیز کدنویسی کرده است. به عبارت دیگر، بخش بزرگی از توسعه اثر بر عهده یک نفر بوده است. این در حالی است که بازیهای تراز اول، چند کارگردان مختلف دارند. یک کارگردان تنها به بعد لول دیزاین فکر میکند، دیگری به بعد هنری، دیگری به بعد فنی و کارگردان کلی بازی نیز تیمهای مختلف را هدایت میکند. اما گفتن اینکه مینور لوردز فقط یک توسعهدهنده دارد، اشتباه است.
مدیرعامل شرکت ناشر این بازی شهرسازی در مصاحبهای گفته است که امکان اینکه تیم بزرگی را استخدام کنند و بازی را آپدیت کنند وجود ندارد. ساخت و آپدیت بازی Manor Lords به همین شکل ادامه خواهد یافت و ممکن است انتشار نسخه نهایی سالها طول بکشد. نظر شما چیست؟ آیا مینو لردز را تجربه کردید؟
پیشنهادات زیر را از دست ندهید: