بر اساس نظر سنجی جدیدی که از استودیوهای بازی سازی گرفته شد، 95٪ این استودیوها سرمایه خود را بر بازیهای آنلاین متمرکز کردهاند و به نظر میرسد سبک بازی تک نفره و داستانی در حال افول و به رو اتمام باشد.
براساس گزارشات جدید رسانه Gamesindustry که در آن از 537 توسعهدهنده صنعت بازیسازی نظرسنجی شد، حدود 66 درصد از استودیوها استدلال میکردند که خدمات آنلاین و مولتیپلیر در بازیهای امروزی نقشی اساسی دارند. تعداد زیادی از استودیوها تاکید داشتند که پروژههای آینده حتما باید خدمات آنلاین را در خود گنجانده و همچنین اشاراتی هم به این مسئله داشتند که توسعه بازیهای آنلاین مدت زمان بیشتری را به خود اختصاص میدهد. در این گزارش آمده که بازیهای آنلاین حدود پنج سال توسعه را نیاز دارند که با توجه به توسعه سه ساله بازی تک نفره سرمایه گذاری بیشتر، تیم توسعه قویتر و زمان بسیار بیشتری را میطلبد.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
با تمام ویژگیهای مثبتی که بازیهای آنلاین و مولتیپلیر در خود گنجاندهاند، فراگیر شدن بازیهای آنلاین میتواند صدمه جبران ناپذیری را به استودیوهایی وارد کند که در ساخت بازیهای تک نفره تخصص دارند. بازیهای آنلاین از طریق جریان انتشار ثابت و ریزتراکنشهای داخل برنامهای میتوانند برای هر تیم توسعه دهندهای جذاب باشد و خود را به عنوان یک منبع درآمد ثابت اثبات کرده که باعث شده سبک بازی تک نفره و داستانی به حاشیه رانده شود.
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleتمرکز بیش از اندازه روی بازی های آنلاین
این تمرکز بیش از حد میتواند برای دنیای ویدئو گیم مضر باشد چون بازیهای آنلاین میتوانند بسیار آسیب پذیر باشند برای مثال، استودیوهایی مانند Rocksteady با تمرکز بیش از اندازه خود بر المانهای بازی مولتیپلیر و آنلاین در بازی Suicide Squad نقدهای زیادی را دریافت کرد. تجربه ثابت کرده این استودیوهای سازنده، به دلیل زمان بالای ساخت به دنبال میانبر بوده و بعد از انتشار زود هنگام بازیهای خود، بستههای الحاقی را در دورههای زمانی هفتگی و یا ماهانه منتشر میکنند. چنین تمرکزی بر روی بازیهایی که در طول زمان بالاخره به ثبات میرسند میتواند در طولانی مدت به صنعت صدمه زده و شرایط را برای استودیوها سخت کند.
با این حال بازار گیم در دستان سبک آنلاین بوده و همین باعث شده اکثریت توسعهدهندگان به سمت این سبک بروند، برای مثال استودیو ناتیداگ چندین سال متوالی سعی کرد نسخهای آنلاین و ثابت را از بازی The Last of Us منتشر کند که با شکست مواجه شد. علاوه بر هدر رفتن منابع و سرمایه توسعهدهندگان اتفاقات زیادی مانند از کار افتادن سرورها در چندسال اخیر به تعداد رخ داده که شرایط را حتی سختتر هم میکند اما باز هم استودیوها اکثرا معتقدند که دوران بازی تک نفره و داستانی به پایان رسیده که این تئوری، میتواند در چندین سال آینده به صورت سایشی دنیای بازیهای ویدئویی را مختل کند.
پیشنهادات زیر را از دست ندهید: