مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive ناشر بازی GTA V معتقد است که قیمت بازیها باید ساعتی شود و هرچه بازی طولانیتر باشد، قیمت آن بیشتر شود. استرواس زلنیک مدعی است که شصت و هفتاد دلار قیمت بازی در حال حاضر کفاف نیاز ناشران را نمیدهد و بهتر است که بازیهای ویدیویی بر اساس «ارزش ساعتی» قیمتگذاری شوند. هر بازیای که طولانیتر است، قیمت آن بیشتر باشد.
سلیقه گیمرها در طی سالهای اخیر بهسوی بازیهای طولانی تغییر یافته است. بسیاری حتی بازیهای بیست ساعته را کوتاه میخوانند و علاقه به عناوین نقشآفرینی جهانباز با صدها ساعت محتوا بیشتر شده است. این مسئله باعث شده تا بازیساز کار سختی برای جلب رضایت گیمرها داشته باشند. در نهایت ساخت بازیهای طولانی نیازمند هزینه بیشتر است. مدیرعامل شرکت ناشر GTA V و Red Dead Redemption 2 با نگاهی اقتصادی به بازیها، معتقد است که قیمتهای فعلی «بسیار بسیار کم» هستند.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید..
زلنیک در این مورد گفت: «در مورد قیمتگذاری هرگونه محصول سرگرمی، در اصل فرمول میزان سرگرم شدن موردانتظار برابر است با میزان ارزش ساعتی در میزان ساعت موردانتظار و همچنین قیمتی که مشتری برای مالک شدن یا کرایه یا اشتراک آن بپردازد. با چنین استانداردی میبینید که قیمتهای هنوز نسبت به میزان ساعت سرگرمی که ارائه میدهیم، بسیار بسیار کم است.» به عبارت دیگر گیمر باید مبلغی برای مالکیت بازی بپردازد و سپس هرچقدر بازی کند و درگیر شود، مبلغی اضافه پرداخت کند.
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleقیمت اندک بازی از نظر ناشر GTA V
مدیرعامل تیکتو به نظر دوران آرکید را به یاد دارد. زمانی که گیمر باید برای هر بار بازی کردن، سکه داخل دستگاه میانداخت. بازیها نیز طوری طراحی میشدند که گیمر مجبور شود بمیرد و دوباره هزینه کنند. چنین فرمولی در واقع منجر به اشباع صنعت بازی شد و در نهایت فرمول آمریکایی ویدیوگیم با شکست بزرگی مواجه شد. گیمرها در واکنش به صحبتهای مدیرعامل ناشر GTA V، نظرات مخالفی ارائه کردند. فردی در ResetEra نوشت که هیچ مشکلی با پرداخت شصت دلار برای بازی کوتاه ندارد و اینکه ارزش یک بازی با میزان ساعات سرگرمی آن تعیین نمیشود.
استراوس زلنیک به افزایش هزینه تولید بازی اشاره میکنند. طبق شایعات میزان هزینه تولید GTA 6 ممکن بین یک تا دو میلیارد دلار باشد و همچنین بازگشت سرمایه زیادی باید داشته باشد. در نتیجه تنها راه، توجه به بخش آنلاین و پشتیبانی از آن برای سالهای متمادی است. زلنیک در ادامه افزود: «منظورم این نیست که صنعت بازی قدرت قیمتگذاری دارد، اما خب میزان ارزش زیادی هم ارائه میشود.» گیمرها در پاسخ نوشتهاند که فروش دیجیتالی بازی با زمان گذشته که هزینه کارتریج و دیسک زیادی بود تفاوت دارد. در نتیجه پرداخت هفتاد دلار برای یک بازی تراز اول، مبلغ کمی نیست. نظر شما چیست؟
پیشنهادات زیر را از دست ندهید:
پرفروشترین لگو پسرانه افتتاحیه نوواتویز