استودیو Monolith طبق گزارشها مشغول ساخت بازی بتمن بر اساس سهگانه کریستوفر نولان بود. این بازی از سیستم نمسیس استفاده کرد و استودیو پس از دریافت دستور لغو ساخت، تصمیم به ساخت بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor با استفاده از سیستمهای توسعهیافته برای بازی بتمن گرفت. تصاویری از این پروژه لغو شده، منتشر شده است.
سال 2019 یک گزارش تازه در مورد ساخت بازی بتمن توسط استودیو Monolith منتشر شد. این استودیو روی پروژهای با اسم رمز آپولو (Apollo) کار میکرد. گزارش ویدیویی مربوط به کانال یوتیوب Did You Know Gaming، جزئیات کامل اثر را نشان داد و دلیل لغو پروژه عمومی شد. پنج سال پس از آن ویدیو، یک کاربر توییتر به نام Dageekydude یک رشته توییت منتشر کرد. او تصاویر تازهای از بازی لغو شده بتمن در دسترس عموم قرار داد. این تصاویر تا به امروز در اختیار عموم قرار نگرفته بود.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
بازی Batman لغو شده طبق گفتهها در جهان فیلمهای کریستوفر نولان قرار داشت. لباس بتمن که در طرحهای اولیه بازی استفاده شده، مربوط به فیلم Batman Begins است. در تصاویر بعدی میتوانیم بتمن را ببینیم که بر فراز گاتهام در حال پرواز است. گاتهامی که در تصاویر دیده میشود، بسیار تیره و تاریک به چشم میآید و تفاوت چشمگیری با شهر اصلی بازی Batman Arkham Knight دارد. البته شباهتهای زیادی بین دو این بازی دیده میشود.
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleبازی بتمن با سیستم نمسیس
استودیو توسعهدهنده یک سیستم درختی مهارتها برای بتمن طراحی کرده بود. بازیکننده با دریافت امتیازهای بیشتر، میتوانست مهارتهای تازه بیاموزد و گجتهای بیشتری استفاده کند. تصاویر نشان میدهند که یک سری خلافهای اتفاقی یا آنی در سطح شهر رخ میداد و بتمن باید از مردم شهر در برابر خلافکارها دفاع میکرد. این سیستم شبیه بازی Marvel’s Spider-Man طراحی شده بود. برای نمونه اگر بتمن در سطح شهر قدم میزد، نشان خفاش را میدید و به کمک شهروندان گاتهام میشتافت
بازی بتمن استودیو Monolith دارای حالت کارآگاهی بود و همچنین امکان کشتن دشمنان به شیوه مخفیکاری هم وجود داشت. تمامی این ایدهها از بازی بتمن آرکهام الگوبرداری شده بود. نحوه نبرد و مبارزه با دشمنان در تصاویر و ویدیوهای گیم پلی دیده نمیشود، اما گزارشها نشان میدهند که نبردها هم به سری بتمن آرکهام شباهت داشتند. مهمترین نکته اما استفاده از سیستم نمسیس بود که در بازی Shadow of Mordor استفاده شد. دشمنان بتمن، تصمیمات او را به یاد میسپردند و بعدها برای او دردسر درست میکردند.
شرکت وارنر در نهایت تصمیم میگیرد که ساخت بازی Batman با الهام از سهگانه نولان را لغو کند. مدیران وارنر نمیخواستند دو سری بازی متفاوت بتمن همزمان منتشر شوند. استودیو Monolith در نهایت تصمیم میگیرد تا بازی سایههای موردور را بسازد. نظر شما چیست؟ آیا این بازی باید ساخته میشد؟
پیشنهادات زیر را از دست ندهید: