پس از اینکه اعضای بتسدا باگهای بازیهای این استودیو را عمدی معرفی کردن، این سری نوبت به هوش مصنوعی سفینهها در بازی Starfield رسیده است. به گفته تاد هاوارد آنها مجبور شدهاند که هوش مصنوعی سفینهها در حین مبارزات را احمقانه طراحی کنند تا اوضاع متعادل شود.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.
استارفیلد به عنوان جاهطلبانهترین پروژه بتسدا تا به امروز شامل مکانیکها و عناصر تازهای نسبت به بازیهای پیشین میشود. یکی از این مکانیکها که تاثیر بسزایی در روند گیم پلی دارد به سفینههای بازی Starfield مربوط است. تاد هاوارد در یکی از مصاحبههای جدید خود به این موضوع پرداخت و در مورد عملکرد سفینهها صحبت کرد. به گفته تاد هاوارد آنها از بازیهای MechWarrior قدیمی الهام زیادی گرفتند تا تاثیر آنها در گیم پلی بازی کاملا مشهود باشد.
اما نکته جالبی که در این مصاحبه مطرح شد، به هوش مصنوعی سفینههای بازی Starfield مربوط میشود. به گفته کارگردان بازی مورد بحث، آنها هوش مصنوعی سفینههای دشمن را احمقانه و ابتدایی طراحی کردند تا مبارزات لذت بخشتر به نظر برسد. ظاهرا این ضعف در هوش مصنوعی از «قصد» در استارفیلد گنجانده شده تا گیمرها در حین نبردهای فضایی دچار مشکل بیش از حد نشود.
تاد هاوارد در این باره توضیح میدهد:«سیستم مبارزه سفینهها در اوایل روند توسعه مشخص شده بود. سیستم FTL (سفر با سرعت بیش از نور) با توجه به تخصیص انرژی میان بخشهای مختلف سفینه طراحی شده که من آن را خیلی دوست دارم. شما میتوانید این موضوع را در بازی حس کنید، من عاشق بازی MechWarrior هستم و نسخههای قدیمی آن را خیلی بازی کردهام. در این بازیها سیستم مبارزه یه کم آهستهتر بود تا شما بتوانید سیستم تخصیص انرژی را متوجه شوید و بدون نیاز به متوقف کردن بازی آن را درست کنید».
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleضعف عمدی هوش مصنوعی سفینههای استارفیلد
تاد هاوارد معتقد است که سیستم تخصیص انرژی یا Power Allocation استارفیلد به خوبی کار میکند و حسابی مفید است. اما ظاهرا آنها مجبور شدهاند که هوش مصنوعی سفینههای دشمن را کمی ابتدا و ضعیف طراحی کننده تا مبارزه با سفینهها لذت بخش و سرگرم کننده شود. با توجه به مسائل مطرح شده سازندگان فکر میکردند که اگر سفینههای دشمن باهوش باشند، مبارزه با آنها خیلی سخت میشود و سرعت بازی را میگیرد. به همین دلیل آنها این موضوع را کمی کنترل کردند تا دشمنها احمق به نظر برسند و بیش از حد مقدر سخت جلوه نکنند.
البته اگر بازی Starfield را تجربه کرده باشید حرفهای تاد هاوارد منطقی به نظر میرسند. شما برای اینکه بتوانید در مبارزات پیروز شوید، باید انرژی رآکتورها را به شکل متعادلی میان بخشهای مختلف سفینه نظیر موتور، اسلحهها و… تقسیم کنید. با توجه به همین موضوع اگر دشمنان بیش از حد باهوش بودند خیلی سریع به سمت سفینهتان حمله میکردند و شانس و اجازه پخش درست انرژی را نمیدادند. اما حالا که هوش مصنوعی تضعیف شده، گیمر میتواند با خیال راحت این کارها را انجام دهد و شرایط را تحت کنترل درآورد.
البته توجه داشته باشید که مبارزه با سفینهها در بازی استارفیلد هنوز هم چالش خاص خود را دارد و بیش از حد ساده و آسان به نظر نمیرسد. حال اینکه این پستی و همواریهای به مذاق چه افرادی خوش میآید و به سلیقه چه افرادی بد، به نظرهای شخصی مربوط است.
نظر شما در مورد تضعیف عمدی هوش مصنوعی سفینههای دشمن در استارفیلد چیست؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
مشاهده محصولات زیر را از دست ندهید: