نمایشگاه گیمزکام 2024 بهانهای برای معرفی عمیقتر بازی Stalker 2 و نمایش گیمپلی آن بود. در این نمایشگاه، بازدیدکنندگان توانستند یک دمو نیمساعته از بازی را تجربه کنند و ویدیوی طولانیتری نیز برای معرفی تمامی جنبههای بازی منتشر شد. در حاشیه این نمایشگاه، رسانهی گیمزرادار مصاحبهای با یوهنی کولیک، تولیدکننده فنی بازی، انجام داد که او در این مصاحبه به چالشهای طراحی نقشه و طول بازی پرداخت.
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleنقشهای با دقت طراحی شده و دنیایی به یادماندنی
یوهنی کولیک در مصاحبه خود اشاره کرد که طراحی نقشهی Stalker 2 که هم بزرگ باشد و هم بهیادماندنی، چالشی بزرگ بوده است. او در این باره گفت: «البته که میتوان به راحتی یک نقشهی بزرگ ساخت، اما مهمتر از همه این است که این نقشه هم زیبا و قابل گردش باشد و هم بازیکننده بتواند تمامی نقاط آن را به خاطر بسپارد. ما از فناوری تولید پروسهای و هوش مصنوعی برای طراحی نقشه استفاده نکردهایم و تمامی نقاط نقشه با دستان پرتوان و ماهر طراحان ما ساخته شدهاند.»
فناوری تولید پروسهای، روشی است که در آن نقشهها و بافتهای بازی به صورت خودکار تولید میشوند و به بازیسازان امکان میدهد تا با کاهش هزینه و زمان، دنیای بازی را بسازند. اما تیم توسعهدهنده Stalker 2 تصمیم گرفته است که تمامی جزئیات نقشه را به صورت دستی طراحی کند تا بازیکنان بتوانند به طور کامل در دنیای بازی غرق شوند. این رویکرد منجر به خلق نقشهای منحصربهفرد شده که هر گوشه آن متفاوت و پرجزئیات است.بیش از 100 ساعت ماجراجویی در انتظار بازیکنان Stalker 2
اسباببازی لگو به بهترین خاطر بازی شما تبدیل خواهد شد، برای خرید لگو پیشنهادات ما را از دست ندهید. |
بیش از 100 ساعت گیمپلی در انتظار شما
کولیک همچنین اشاره کرد که این دقت و وسواس در طراحی نقشه باعث شده تا بازی Stalker 2 به تجربهای طولانی و عمیق تبدیل شود. او اظهار داشت: «هر آنچه در بازی میبینید و تجربه میکنید با دست ساخته شده و هیچ دو ساختمان یا اتاقی مشابه هم نیستند. هر بازیکنی که این بازی را تجربه میکند، داستان خاص خود را خواهد داشت.» وسعت و غنای نقشه باعث شده تا طول بازی به بیش از 100 ساعت برسد. بنابراین اگر قصد دارید تمامی بخشهای بازی را کاوش کنید و داستانهای مختلف آن را کشف کنید، به زمان زیادی نیاز خواهید داشت.
ویژگیهای منحصربهفرد Stalker 2
در نمایشگاه گیمزکام، جزئیات بیشتری از Stalker 2 فاش شد. به عنوان مثال، مشخص شد که در این بازی خبری از سیستم لولآپ و افزایش سطح شخصیت اصلی نیست. به جای آن، بازیکنان با کاوش و تجربه بیشتر در مناطق مختلف، به درک بهتری از دنیای بازی میرسند. این رویکرد باعث میشود که هر بار که به مناطق خطرناک بازمیگردید، با دانش و تجربه بیشتری عمل کنید و بدون نیاز به ارتقاء سطح شخصیت، به موفقیت بیشتری دست یابید.
Stalker 2 با توجه به نقشه گسترده و گیمپلی طولانیاش، تجربهای عمیق و پرجزئیات را برای علاقهمندان به بازیهای آخرالزمانی به ارمغان خواهد آورد. این بازی توانسته در گیمزکام 2024 توجه گیمرها را جلب کند و به یکی از موردانتظارترین عناوین سال تبدیل شود.
مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید: