در دنیای بازیهای ویدیویی، گرایش بازیسازان کرهای به سمت توسعه بازیهای تکنفره به جای عناوین آنلاین، به وضوح نمایان شده است. این تغییر مسیر در طول دو سال گذشته با ارائه بازیهای موفقی نظیر Lies of P و Stellar Blade، به نمایش گذاشته شده است. این بازیها نه تنها نشانگر توانایی بالای کره در تولید بازیهای با کیفیت هستند، بلکه اثبات میکنند که بازیهای تکنفره پتانسیل بالایی برای جذب مخاطب دارند.
اسباببازی لگو به بهترین خاطر بازی شما تبدیل خواهد شد، برای خرید لگو پیشنهادات ما را از دست ندهید. |
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleاقبال به بازیهای تکنفره و دلایل آن
تیم سازنده بازی Stellar Blade اخیراً اعلام کرده است که بازیکنان به تجربه بازیهای تکنفره بیشتر از بازیهای آنلاین علاقه دارند. این دیدگاه نشاندهنده تغییری بزرگ در صنعت بازیسازی کره است، جایی که در گذشته بیشتر تمرکز روی عناوین آنلاین بوده است. با این حال، با تغییرات سریع در بازار جهانی و افزایش تقاضا برای بازیهای تکنفره، بازیسازان کرهای دریافتهاند که نیاز است استراتژیهای خود را بازبینی کرده و به این تغییرات پاسخ دهند.
در تازهترین نسخه مجله Game Informer، بازیسازان مطرح کرهای از جمله استودیوهای Shift Up، Round 8 Studio و Pearl Abyss تأکید کردهاند که تمایل بازیکنان به تجربههای تکنفره بیشتر شده است. هر یک از این شرکتها به نوعی اظهار داشتهاند که نیاز به خلق تجربههای نو و منحصربهفرد، باعث شده تا تمرکز بیشتری روی بازیهای تکنفره داشته باشند.
افول محبوبیت بازیهای آنلاین و آینده بازیهای تکنفره
این تغییر جهت به سوی بازیهای تکنفره نه تنها از نظر اقتصادی برای بازیسازان کرهای سودآور است، بلکه راه را برای دیگر کشورهای دنیا نیز هموار میکند. به گفته کیم هیونگ تی، مدیر کمپانی Shift Up، تنها پنج درصد از فروش کلی آنها مربوط به کره جنوبی است. او معتقد است که بازیهای چندنفره و رایگان به دلیل روند پیشرفت فرسایشیشان، مخاطبان محدودی دارند و این مسئله باعث میشود که بیشتر بازیکنان، به خصوص جوانترها، از این نوع بازیها فاصله بگیرند.
با کاهش محبوبیت بازیهای آنلاین و افزایش تقاضا برای بازیهای تکنفره، استودیوهای کرهای به این نتیجه رسیدهاند که استراتژی خود را تغییر دهند. به عنوان نمونه، استودیو Shift Up به دلیل کاهش فروش کنسولها در کره جنوبی، تصمیم گرفته است که نسخه کامپیوتری بازی Stellar Blade را نیز توسعه دهد. این اقدام نه تنها باعث افزایش جامعه مخاطبان این بازی میشود، بلکه فرصتی برای رشد و نوآوری بیشتر در صنعت بازیسازی کره به وجود میآورد.
به طور کلی، تغییر تمرکز بازیسازان کرهای به بازیهای تکنفره میتواند باعث افزایش کیفیت و تنوع در بازار جهانی بازیها شود و همچنین زمینهساز ارائه تجربههای بینظیر و خاطرهانگیز برای بازیکنان شود.
مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید: