یکی از کارگردانان صدا و نویسندگان سابق راکاستار گیمز اخیراً در مصاحبهای افشا کرد که در تولید بازی GTA San Andreas از اعضای واقعی گروههای خلافکار استفاده شده است. راکاستار گیمز همواره به حفظ اسرار تولید بازیهای خود پایبند بوده و بسیاری از جزئیات فرآیند توسعه بازیها هیچگاه به بیرون درز نکرده است. این سیاست سختگیرانه باعث شده تا حقایق جالبی که در پشت صحنه این بازیهای محبوب رخ داده، برای مدتهای طولانی پنهان بماند.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleرازهای پنهان توسعه GTA San Andreas
راکاستار گیمز به طور کلی قوانین سختگیرانهای در مورد اطلاعات توسعه بازیهایش دارد و حتی کارمندان سابق نیز نمیتوانند با آزادی کامل در مورد جزئیات صحبت کنند. به عنوان مثال، بلاگی که توسط یکی از کارمندان سابق ایجاد شده و تعدادی از رازهای GTA 3 را فاش کرده بود، سریعاً بسته شد. با این حال، اخیراً راز جدیدی فاش شده که موجب حیرت طرفداران شده است.
لازلو جونز، از کهنهکاران راکاستار گیمز که مسئولیتهای مهمی نظیر کارگردانی صدا و نویسندگی را در بازیهای مختلف بر عهده داشته، در مصاحبهای با پادکست کایندا فانی، به جزئیات جالبی در مورد توسعه بازی GTA San Andreas اشاره کرد. او فاش کرد که در هنگام توسعه این بازی، گروهی از خلافکارهای واقعی و اعضای گروههای تبهکار برای ضبط دیالوگهای انپیسیها استخدام شده بودند تا صدای کاراکترها واقعگرایانهتر باشد.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا برای خرید لگو پسرانه به نوواتویز سربزنید.. |
واقعگرایی در دیالوگها
لازلو جونز در این باره گفت: «خلافکارهای بازی سن آندریاس، گنگسترهای واقعی بودند. ما آنها را به استودیو آوردیم و متن اصلی را نشانشان دادیم و آنها گفتند که نه ما اینطوری حرف نمیزنیم و این الفاظ را به کار نمیبریم، بلکه اینطوری صحبت میکنیم. ما به آنها گفتیم که هر چی دوست دارید بگید.» این اعترافات نشان میدهد که راکاستار گیمز در تلاش بوده تا بیشترین واقعگرایی ممکن را در بازیهای خود به تصویر بکشد. این واقعگرایی در دیالوگها و رفتار شخصیتها یکی از دلایل اصلی موفقیت و محبوبیت بازیهای این شرکت است.
در پایان مصاحبه، جونز توضیح داد که برای ضبط دیالوگهای بازی Red Dead Redemption 2، تیم توسعه به سانتافه، شهری در نیو مکزیکو سفر کرده تا صدای واقعی مردم نیو اورلانز و بومیان آمریکا را ضبط کنند. این دقت به جزئیات زبانی باعث شده تا بازی رد دد ریدمپشن 2 از لحاظ زبانی بسیار طبیعی باشد و حتی در دانشگاهها و کلاسهای تاریخ تدریس شود. این نوع دقت و توجه به جزئیات نه تنها به کیفیت بازی افزوده، بلکه به عنوان یک مرجع فرهنگی و تاریخی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
راکاستار گیمز با این روشهای غیر معمول و خاص خود، توانسته تا تجربههای بینظیری را برای بازیکنان خلق کند.
مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید: