83 درصد از بازی های موبایل در سه سال اول شکست می‌خورند

83 درصد از بازی های موبایل در سه سال اول شکست می‌خورند

گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد که 83 درصد از بازی های موبایل در طی سال پس از انتشار با شکست مواجه می‌شوند. همچنین 43 درصد از این بازی‌ها حتی به مرحله انتشار نمی‌رسند و در حین توسعه لغو می‌شوند. پژوهش جدید توسط Atomik Research انجام شده و گیم اینداستری آن را گزارش داده است. این پژوهش در نتیجه مصاحبه با پانصد توسعه‌دهنده اهل انگلستان و ایالات‌متحده آمریکا تهیه شده است.

گزارش نشان می‌دهد که بیشترین میزان سودآوری بازی‌ها در طی دوازده ماه پس از انتشار بوده است. به عبارت دیگر اگر بازی موبایل در سال اول موفقیت‌آمیز نباشد و به سودآوری نرسد، شانس سودآوری در سال دوم پس از انتشار تنها چهار درصد است. آمار نگران‌کننده‌ای که سرمایه‌گذاری روی بازی‌های موبایل را بسیار ریسک‌پذیر نشان می‌دهد. در واقع ساخت یک بازی اندروید و سپس انتظار درآمدزایی از آن ممکن است با واقعیت هم‌خوانی نداشته باشد.

اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشته‌اید توصیه می‌کنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید..

نکته قابل‌توجه آن است که 38 درصد بازی‌سازهای موبایل، آپدیت‌های منظمی ندارند. نصف این توسعه‌دهنده‌ها، بازی خود را ماهانه آپدیت می‌کنند و تنها پنج درصد نیز پشتیبانی چندساله از بازی به عمل می‌آورند. به بیان دیگر، پشتیبانی از یک بازی موبایل دشوارتر از ساخت یک بازی جدید است. در واقع 78 درصد از بازی‌سازها ترجیح می‌دهند تا یک بازی جدید بسازند و بازی قبلی را آپدیت نکنند. در نهایت 30 درصد فکر می‌کنند که رقابت در بازار بازی موبایل بسیار دشوار است و با وجود اخراج‌های پی‌در‌پی و کوچک شدن استودیوها، فرصت‌های کاری هر روز در حال کمتر شدن است.

ریسک زیاد ساخت بازی موبایل

آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد

ریسک زیاد ساخت بازی موبایل

ایوان ترنچیک، بنیان‌گذار SuperScale می‌گوید که بسیاری از بازی‌سازها نمی‌توانند بازی خود را به سودآوری برسانند و رقابت شدید در بازار موبایل، اجازه نفس کشیدن به آنها نمی‌دهد. او معتقد است که زنگ خطر برای بازار بازی موبایل به صدا درآمده است و تجربه‌های اخیر باید درس بزرگی برای ناشران و شرکت‌های بزرگ باشند و در مورد درآمدزایی بازی‌ها، تجدیدنظر کنند. نتایج اخیر چندان تعجب‌آور نیستند. در واقع شرکت نیانتیک، ناشر Pokemon Go نیز موفق به تکرار موفقیت با بازی‌‌های جدید نشده است. آنها امسال 230 نفر از کارمندان خود (یک چهارم کل نیروی کاری) را اخراج کردند. همچنین ساخت دو پروژه جدید نیز لغو شده است.

بازی انگری بردز امسال به دلیل تأثیرگذاری منفی روی آمار و ارقام اقتصادی Rovio از گوگل‌پلی حذف شد. این بازی روی اپ استور اپل باقی مانده است، اما به Red’s First Flight تغییر نام داده است. دلیل این کار، ارتقاء جایگاه بازی‌های دیگر انگری بردز است. این گزارش می‌تواند درس خوبی برای بازی‌سازهایی باشد که می‌خواهند سریعا به سودآوری برسند و باید دقت کنند که احتمال شکست حدود 83 درصد است. نظر شما چیست؟ آیا دورنمای بازی‌های موبایل را روشن می‌بینید؟

پیشنهادات زیر را از دست ندهید:

فروشگاه لگو در تهران

بهترین لگو برای کودکان

بهترین اسباب‌بازی برای کودکان اوتیسم

خرید لگو اصل

لگو برای بزرگسال

خرید لگو تفنگ

خرید لگو پلیس

8,490,000

تومان

/5
1,050,000

تومان

/5
1,050,000

تومان

/5
1,050,000

تومان

/5
1,050,000

تومان

/5
600,000

تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *