راکاستار گیمز یکی از محافظهکارترین بازیسازها است که بهندرت در مورد نحوه ساخت آثارش صحبت میکند و اطلاعاتی به طرفداران میدهد. یکی از کارمندان سابق این شرکت، دلیل نبود هواپیما در بازی GTA 3 را دههها پس از انتشار این اثر فاش کرده است. او مدعی است که سختافزار کنسول پلیاستیشن 2، اجازه نمیداد که آنها هواپیما را در اختیار گیمرها قرار دهند و به همین دلیل تصمیم گرفتهاند تا تنها در یک مرحله، اجازه هوانوردی را بدهند.
نحوه ساخت یک بازی و چالشهای آن، جذابیت زیادی برای طرفداران ویدیوگیم دارد. بسیاری از استودیوها با ساخت مستند، چالشهای تولید و توسعه را نشان میدهند. راکاستار گیمز، خالق بازی Red Dead Redemption 2 اما اجازه نمیدهد که رازهای پنهان بازیهایش فاش شوند. در عین حال استودیو ناتیداگ و دابل فاین با ساخت مستندهای حرفهای، طرفداران را به خود نزدیک میکنند و نشان میدهند که آثار تعاملی با چه زحمتی ساخته میشوند.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
مدتی پیش بود که دلیل بی صدا بودن شخصیت اصلی GTA 3 مشخص است. حال اوبی ورمیج از کارمندان سابق استودیو Rockstar North و از کارگردانهای فنی، جزئیات جالبی از بازی جی تی ای 3 فاش کرده است. او نوشته است که حافظه کنسول PS2 بسیار کم بوده و آنها نمیتوانستهاند که تمام نقشه بازی را جا بدهند. به عبارت دیگر، محدودیت سختافزار این کنسول روی نحوه طراحی و آزادی عمل راکاستار گیمز تأثیر شگرفی گذاشته است.
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleچالشهای ساخت بازی GTA 3
کارگردان فنی سابق راکاستار گیمز نوشته است که خواندن اطلاعات از DVD کار بسیار سختی است. او بارگذاری نقشه از DVD را یکی از سختترین چالشهای دوره ساخت بازی GTA 3 شمرده است. مشکل آن بوده که درایو نوری با سرعت یکسانی اطلاعات را از دیسک نمیخواند. سازندگان بازی تلاش کردهاند تا مدلهای سهبعدی مکانها را نزدیک هم قرار دهند تا هنگام رایت روی دیویدی نیز فایلها به هم نزدیک باشند و درایو نوری سریعتر آنها را بخواند و بازیابی کند.
نتیجه آن شد که بارگذاری بازی GTA 3 روی پلیاستیشن 2 با مشکلات لودینگ همراه شد. ساختمانها و حتی گاهی جادهها، دیر لود میشدند و سرعت بازی را میگرفتند. در نهایت این مشکل باعث شد تا امکان استفاده از هواپیما در بازی GTA 3 غیرممکن شود. هواپیما با سرعت زیادی حرکت میکند و بازخوانی فایلهای نقشه از DVD با این سرعت غیرممکن بوده است. حافظه کنسول PS2 نیز به حدی نبوده که بتوان نقشه را روی آن جا داد. ورمیج در پایان نوشته است که نحوه کدنویسی آنها در بازی GTA Vice City بهتر شد و توانستند مدلها و تکسچرهای گرافیکی را بهتر فشردهسازی کنند. برنامهنویسی بهینه باعث شد تا سرعت بارگذاری نقشه افزایش قابلتوجهی داشته باشد. این نشان میدهد که حافظههای SSD چه نعمتی برای بازیسازها هستند و اجازه میدهند تا ایدههای اولیه آنها به بار بنشینند. نظر شما چیست؟
پیشنهادات زیر را از دست ندهید: