بازی Concord که بهطور انحصاری برای کنسول پلیاستیشن منتشر میشود، به عنوان اثری مشابه اورواچ شناخته میشود. نسخهی آزمایشی این بازی هفتهی گذشته منتشر شد و تنها توانست حدود دو هزار نفر از کاربران استیم را به خود مشغول کند. دیوید جفی، خالق بازی God of War، نظراتش را در مورد طراحی کاراکترهای این بازی در توییتر به اشتراک گذاشت و آنها را فاجعه خواند.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleانتقادات تند دیوید جفی
دیوید جفی که همچنان به اظهارنظر درباره بازیهای پلیاستیشن میپردازد، چند مسابقه از بازی Concord را تجربه کرده است. او با انتشار تصویری از بازی، طراحی کاراکترها را به سخره گرفت و نوشت: «از طراحی کاراکترهای این بازی متنفرم. چه فاجعهای.» هرچند او در ادامه نوشت که گیمپلی یا روند کلی بازی سرگرمکننده است و منتقدان نیز به همین امر اشاره کردهاند.
نظرات متفاوت با عامهی طرفداران
باید خاطرنشان کرد که دیوید جفی نظرات متفاوتی با عامهی طرفداران پلیاستیشن دارد. او مدتی پیش اظهار کرده بود که خط داستانی شخصیت آترئوس در بازی God of War Ragnarok افتضاح بوده و از این کاراکتر راضی نیست. اما بسیاری از طرفداران پلیاستیشن و گیمرها با جفی در مورد بازی Concord موافق هستند. بسیاری نوشتهاند که طراحی کاراکترهای این بازی جذاب نیست. یکی از گیمرها نوشته است که انگار فردی دستش را روی دکمه رندوم گذاشته است و یک شخصیت بدون هیچ فکری طراحی شده است.
کاراکترهای نچسب بازی Concord
بازی کانکورد از زمان معرفی تا بهحال مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری معتقدند که این بازی، ترکیبی از اورواچ و محافظان کهکشان است و نتوانسته هویت مستقلی پیدا کند. این هیرو شوتر با هدف ایجاد درآمد مستمر طراحی شده است و بخشی از سیاست تولید بازیهای لایو سرویس سونی است. این سیاست تاکنون موفقیتآمیز بوده و بازی Helldivers 2 با بیش از ده میلیون نسخه فروش، سود زیادی را بهحساب سونی ریخته است.
نظرات منتقدان و ژورنالیستها
منتقدان و ژورنالیستهای ویدیوگیم معتقدند که اگرچه طراحی کاراکترهای Concord جذابیتی ندارد، اما روند آن بسیار مفرح و سرگرمکننده است. بسیاری از گیمپلی تعریف کردهاند و ممکن است که این بازی در نهایت بتواند فروش خوبی داشته باشد. هرچند نگاه کلی به بازی منفی است و خصوصاً عدم ارائه ایدههای جدید، چندان به مذاق طرفداران خوش نیامده است. تولید بازیهای لایو سرویس با ریسک بالایی هم همراه است. موفقیت این بازیها تضمینشده نیست و عناوین زیادی در طی دو سال اخیر، شانس و اقبالی در جذب گیمرهای ثابت نداشتهاند.
بازی Concord با وجود انتقادات تند از سوی دیوید جفی و برخی از طرفداران، همچنان پتانسیل جذب بازیکنان را دارد. اما نیاز است تا توسعهدهندگان به طراحی کاراکترها و ارائه ایدههای جدید توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانند نظر مثبت جامعه گیمرها را جلب کنند.
مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید: