استقبال پایین از دموی بازی “Concord” که به تازگی برای پلی استیشن 5 و PC منتشر شده، نگرانیها را در مورد آینده این بازی تشدید کرده است. در حالی که این عنوان جدید از سونی از مدتها قبل مورد انتظار بود، نه تنها انتظارات را برآورده نکرده، بلکه با شروعی فاجعهآمیز مواجه شده است.
“Concord” که روز گذشته منتشر شد، در اولین روز انتشار خود نتوانسته است حتی به آمار 1000 بازیکن همزمان در استیم دست پیدا کند. این آمار ناامیدکننده نشاندهنده عدم علاقهمندی و پذیرش بازیکنان است، بهخصوص وقتی در نظر بگیریم که این بازی برای دستگاههای نسل جدید و با بودجهای کلان توسعه یافته است. تعداد بازیکنان همزمان آن در حال حاضر حدود 600 نفر است و در بیشترین حالت تنها به 697 نفر رسیده است.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا به فروشگاه لگو نوواتویز سربزنید.. |
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleبازتاب ضعیف “Concord” در میان بازیکنان؛ شکست در روز اول
این وضعیت زمانی نگرانکنندهتر میشود که “Concord” را با سایر عناوین لایو سرویس مانند “Helldivers 2” و حتی “Redfall” مقایسه کنیم. “Helldivers 2” در اوج خود، 458709 بازیکن همزمان داشته است و “Redfall” نیز توانست به رقم 6124 بازیکن برسد. این در حالی است که “Concord”، با وجود برند معتبر سونی و سرمایهگذاری قابل توجه، توانایی جذب حتی یک هزارم این تعداد بازیکن را نداشته است.
چشمانداز آینده و واکنشهای منتقدان
با توجه به تعطیلات آخر هفته میلادی که نزدیک است، امکان افزایش تعداد بازیکنان وجود دارد، اما شروع ضعیف این بازی نشان میدهد که “Concord” ممکن است نتواند خود را به عنوان یک بازی موفق معرفی کند. امتیاز فعلی این بازی در متاکریتیک 69 است، که بر اساس نظر فقط پنج منتقد است. با توجه به این امتیازات و بازخوردهای اولیه، احتمال دارد که “Concord” در طولانی مدت نیز نتواند جایگاه خود را در میان بازیهای پرطرفدار پیدا کند.
این وضعیت نه تنها برای سونی بلکه برای کل صنعت بازیهای ویدیویی یک هشدار است؛ نشاندهنده آن است که حتی بزرگترین نامها و بودجههای کلان نیز نمیتوانند همواره تضمینکننده موفقیت باشند.
مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید: