تیم توسعه بازی Assassin’s Creed Shadows با انتشار پیامی ویژه خطاب به طرفداران ژاپنی خود، به نگرانیهای اخیر واکنش نشان دادهاند. در این پیام که در توییتر منتشر شده، تأکید شده که هدف این بازی بازتاب دقیق تاریخ ژاپن نبوده و بیشتر بر روی روایت یک داستان خیالی با رگههای تاریخی تمرکز داشتهاند. همچنین به دلیل ایجاد نگرانی در بین بازیکنان ژاپنی عذرخواهی کردند.
اسباببازی لگو به بهترین خاطر بازی شما تبدیل خواهد شد، برای خرید لگو پیشنهادات ما را از دست ندهید. |
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleپیام تیم سازنده به طرفداران ژاپنی
تیم سازنده اساسینز کرید شادوز در یک پیام چهارصفحهای به دو زبان انگلیسی و ژاپنی توضیح دادهاند که هدف آنها برانگیختن حس کنجکاوی بازیکنان درباره تاریخ ژاپن بوده و نه بازتاب دقیق واقعیتهای تاریخی. آنها معتقدند که این بازی میتواند گیمرها را به مطالعه تاریخ ژاپن ترغیب کند، اما در اصل یک داستان کاملاً خیالی بر اساس فرهنگ ژاپن است.
یوبیسافت تأکید کرده که بازی شادوز را با همکاری مشاوران فرهنگی و تاریخدانهای ژاپنی ساخته است، اما اذعان کرده که در برخی المانهای بازی اشتباهاتی رخ داده که باعث نگرانی جامعه ژاپنی شده است. آنها به خاطر این موضوع صمیمانه عذرخواهی کردند، هرچند دقیقاً مشخص نکردند که این المانها چه بودهاند. چند هفته پیش نیز یوبیسافت به دلیل استفاده بدون اجازه از پرچم یک گروه ژاپنی عذرخواهی کرده بود.
ادامه تلاش برای بهبود بازی
تیم سازنده اعلام کرده که به تغییر و اصلاح بازی ادامه خواهند داد و به انتقادهای سازندهای که دریافت کردهاند توجه خواهند کرد. آنها تأکید کردهاند که مشاوران فرهنگی و تاریخی مسئول تصمیمات تیم طراح در مورد گیمپلی و جنبههای مختلف بازی نیستند و از همکاران آنها نباید انتقاد شود.
یوبیسافت همچنین به نقش یاسوکه به عنوان یک سامورایی در بازی اشاره کرده و اذعان داشته که این موضوع بحث و جدلهایی را برانگیخته است. اما تیم سازنده معتقد است که توانستهاند این کاراکتر را به خوبی در داستان بازی جای دهند و به روند بازی تنوع ببخشند. تاریخدانها نیز به تازگی تأیید کردهاند که یاسوکه واقعاً یک سامورایی بوده است.
اگر هنوز تجربه ساخت لگو را نداشتهاید توصیه میکنیم همین حالا برای خرید لگو پسرانه به نوواتویز سربزنید.. |
آثار سری Assassin’s Creed و تنوع فرهنگی
بازیهای سری اساسینز کرید از دورههای تاریخی برای روایت داستانهای تخیلی استفاده میکنند و یوبیسافت تأکید کرده که آثار آنها باید برای فرهنگها و جنسیتهای مختلف ساخته شود. در Assassin’s Creed Shadows، بازیکنان میتوانند یک سامورایی آفریقایی را انتخاب کنند که بر اساس انتخاب بازیکننده ممکن است یک دگرباش باشد. به نظر میرسد که هیچ تغییری در بازی ایجاد نخواهد شد و این بیانیه بیشتر برای کاهش تنش و کنترل روایت در شبکههای اجتماعی منتشر شده است.
تیم سازنده Assassin’s Creed Shadows تلاش کرده تا با انتشار این پیام، نگرانیهای طرفداران ژاپنی را کاهش دهد و تأکید کند که بازی آنها یک داستان تخیلی است که هدف آن ترویج کنجکاوی تاریخی است.
مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید: