۲۷ سال پس از حادثه بزرگ پخش لگو، قطعات هنوز در سواحل پیدا می‌شوند

۲۷ سال پس از حادثه بزرگ پخش لگو، قطعات هنوز در سواحل پیدا می‌شوند

در سال ۱۹۹۷، نزدیک به پنج میلیون قطعه لگو به دریا ریخته شد وقتی که یک کشتی باری در نزدیکی سواحل انگلستان تقریباً واژگون شد. این حادثه یکی از عجیب‌ترین فجایع محیطی مرتبط با اسباب‌بازی‌ها را به وجود آورد و همچنان اثرات آن در سواحل اروپا دیده می‌شود.

لگو استاروارز

حادثه‌ی بزرگ پخش لگو

در یک روز تیره و بارانی در اواخر ژوئن، هیلی هاردستاف، یک زیست‌شناس دریایی از کورنوال انگلستان، در حال قدم زدن در ساحل پورت‌ورینکل بود که به طور تصادفی با یک اژدهای پلاستیکی کوچک با فکی شکسته روبرو شد. این قطعه، بخشی از یک محموله‌ی عظیم لگو بود که ۲۷ سال پیش از یک کشتی باری به دریا ریخته شده بود.

این حادثه که به عنوان «پخش بزرگ لگو» شناخته می‌شود، زمانی رخ داد که کشتی باری توکیو اکسپرس، در حال عبور از روتردام به نیویورک بود و در اثر یک موج سنگین ۶۲ کانتینر خود را از دست داد. این کانتینرها شامل نزدیک به پنج میلیون قطعه لگو، از جمله ۳۳,۴۲۷ اژدهای سیاه رنگ بودند.

یافتن قطعات لگو در سواحل اروپا

از زمان این حادثه، مردم در سواحل مختلف اروپا همچنان قطعات لگو پیدا می‌کنند. تریسی ویلیامز، که صفحه فیس‌بوک «Lego Lost at Sea» را ایجاد کرده، سال‌ها این قطعات را مستندسازی کرده است. این لگوها شامل تم‌های دریایی مانند اژدها، اختاپوس، جلبک دریایی و تانک‌های غواصی هستند.

لگو هری پاتر

تحقیقات درباره‌ی پخش قطعات

کرتیس ابه‌س‌میر، یک اقیانوس‌شناس، با بررسی جریان‌های دریایی به دنبال دلیل حرکت این قطعات به مکان‌های دور افتاده پرداخت. او با لگو تماس گرفت و فهرستی از محتویات کانتینرهای گمشده دریافت کرد. آزمایشات او نشان داد که نیمی از قطعات شناور می‌شوند، که ممکن است توضیح دهد چرا بسیاری از آن‌ها همچنان ناپدید هستند.

پلاستیک‌های ناشناخته در اعماق دریا

پروفسور اندرو ترنر معتقد است که این حادثه تنها بخش کوچکی از آلودگی پلاستیکی عظیم در اقیانوس‌ها را نشان می‌دهد. بسیاری از پلاستیک‌ها همچنان در کف اقیانوس باقی مانده‌اند و اثرات ناشناخته‌ای بر محیط زیست دارند.

این حادثه‌ی پخش لگو نشان‌دهنده‌ی مشکل بزرگتری است که هنوز به طور کامل شناسایی نشده است.

از محصولات ما نیز دیدن نمایید: 

خرید لگو ماشین 

لگو دوج چلنجر Challenger Demon 

لگو مک لارن 720S GT3

لگو Apollo IE

ناموجود
3.67/5
ناموجود
/5
ناموجود
/5
14,350,000

تومان

/5
18,680,000

تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *