گروه LEGO کمپین تازهای به نام «She Built That» را راهاندازی کرده است. در این کمپین همراه با تیمی به نام Global Girls Crew، آهنگ کلاسیک هیپهاپ گروه RUN DMC با عنوان “It’s Like That” بازسازی شده و به شکلی تازه عرضه شده است تا خلاقیت دختران را جشن بگیرد و آنها را تشویق کند تا مفهوم «سازنده بودن» را بازتعریف کنند.
هدف این ابتکار، به چالش کشیدن تصورات جنسیتی رایج درباره ساختن و سازندگی است که ممکن است توان بالقوه دختران را محدود کند، و انگیزه دادن به نسل بعدی دختران برای دیدن خود به عنوان سازندگان و نوآوران است.
تحقیقات جهانی اخیر نشان میدهند که کودکان وقتی کلمه «سازنده» را میشنوند، اغلب «مرد در یک کارگاه ساختمانی» را به آن نسبت میدهند. والدین و کودکان پنج برابر بیشتر احتمال دارند ساختن را با جنس مذکر مرتبط کنند تا مؤنث.
اعضای Global Girls Crew شامل DJ Livia، Nandi Bushell، Pink Oculus و Cacien هستند که نسخه بازسازی شده آهنگ را اجرا کردهاند. همچنین، Joseph “Rev Run” Simmons و Darryl “DMC” McDaniels به صورت مینیفیگورهای LEGO در ویدئوی جدید حضور دارند و صدای خود را به پروژه اضافه کردهاند.
نتایج نظرسنجی نشان میدهد که ۸۰٪ از بزرگسالان بر این باورند که جامعه هنوز دختران را کمتر از پسران در زمینه ساختن توانمند میداند. همچنین، دختران در مقایسه با پسران در ارزیابی تواناییهای ساختن خود اعتماد کمتری دارند.
در کنار انتشار آهنگ و ویدئو، LEGO کارگاههای خلاقیت را برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال در فروشگاههای LEGO و به صورت آنلاین برگزار میکند تا خلاقیت بیشتری در ساختن فراهم آورد
همچنین، بازی جدیدی مرتبط با این کمپین ارائه میشود که به بازیکنان امکان میدهد آواتار مینیفیگور خود را حرکت دهند و نسخهٔ خود را از ویدئوی «She Built That» بسازند، همراه با ویژگیهایی مانند زاویههای دوربین قابل تنظیم، طراحی پسزمینه و مأموریتهای جانبی.
LEGO اعلام کرده است که در ادامه سال، فازهای بعدی کمپین She Built That را رونمایی خواهد کرد و تلاش میکند دختران را بیش از پیش به سازندگی و خلاقیت تشویق نماید.