بیلوند، دانمارک، 19 نوامبر 2024: گروه LEGO امروز با همکاری یونیسف از جعبهابزار جدیدی رونمایی کرد که طراحان بازی را ترغیب میکند تا رفاه کودکان را در کار خود مدنظر قرار دهند و به نگرانیهای والدین درباره بازیهای دیجیتال کودکانشان پاسخ دهند. جعبهابزار طراحی نوآوری مسئولانه در فناوری برای کودکان (RITEC) یک منبع قدرتمند جدید است که به ارتقاء رفاه کودکان در بازیهای دیجیتال و تضمین تجربههای ایمن و غنی دیجیتال برای آنها اختصاص داده شده است.
اگر بدنبال خرید لگو با بهترین کیفیت ممکن هستید حتما به فروشگاه نوواتویز سربزنید.
در دنیای آنلاین، نیازها و صدای کودکان در طول تاریخ نادیده گرفته شده است، با اینکه فناوری نقش فزایندهای در دوران شکلگیری آنها ایفا میکند – از نحوه بازی و یادگیری گرفته تا دسترسی به اطلاعات، ایجاد دوستیها و موارد دیگر. گروه LEGO و یونیسف اهمیت طراحی بازیهای دیجیتال را به گونهای که خلاقانه و ارتقاءدهنده رفاه کودکان باشد، به رسمیت میشناسند. با راهاندازی جعبهابزار RITEC، گروه LEGO و یونیسف از کسبوکارها و توسعهدهندگان بازی میخواهند تا کودکان را در مرکز طراحی دیجیتال قرار دهند.
آنا رافرتی، معاون ارشد تعاملات دیجیتال مصرفکننده در گروه LEGO، گفت:
“در حالی که دنیای آنلاین امکانات بیپایانی را برای کودکان فراهم میکند، ما درک میکنیم که این دنیا میتواند نگرانیهایی برای والدین ایجاد کند. در عصری که کودکان به طور فزایندهای با فناوریهای دیجیتال درگیر هستند، نیاز به دستورالعملهای قوی برای محافظت از رفاه آنها بیش از هر زمان دیگری احساس میشود. ما متعهد به ایجاد محیطهای دیجیتال ایمن و غنی برای کودکان هستیم و خوشحالیم که جعبهابزار RITEC به صورت رایگان برای همه در دسترس است. ما از شرکتهای بازیسازی و کسبوکارها میخواهیم که این موضوع را هنگام ایجاد تجربههای بازی دیجیتال در اولویت قرار دهند.”
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleجعبهابزار طراحی RITEC
این جعبهابزار بر اساس یافتههای تحقیقات گستردهای که توسط UNICEF Innocenti – دفتر جهانی تحقیقات و پیشبینی انجام شده و شامل پنج موسسه تحقیقاتی و بیش از 750 کودک در سراسر جهان بوده، توسعه یافته است.
این منبع رایگان که برای تمامی توسعهدهندگان بازی، طراحان و کسبوکارها در دسترس است، توسط یونیسف با توصیههای عملی و اطلاعات برای صنعت بازیسازی طراحی شده است. این جعبهابزار با همکاری تیمهای طراحی بازی دیجیتال از سراسر جهان ایجاد شده و بر ویژگیهای طراحی بازی و مثالهایی از اپلیکیشنها و بازیها که در تحقیقات RITEC شناسایی شدهاند، گسترش یافته است. این جعبهابزار اکنون برای استفاده طراحان محصول، بصری، تجربه کاربری (UX) و تحقیق و همچنین متخصصان اعتماد و امنیت که از فرآیند طراحی بازیهای آنلاین حمایت میکنند، در دسترس است.
منابع رایگان شامل ابزارهای عملی مانند:
- یک دسته کارت تعاملی از ویژگیهای طراحی بازی که میتوانند به ارتقاء رفاه در بازی دیجیتال کمک کنند.
- پوسترهای قابل چاپ برای خانه یا دفتر که چارچوب و مثالهای بصری راهنما را نمایش میدهند.
- نقلقولها و مثالهایی از کودکان که در طول تجربیات بازی ثبت شدهاند.
- واژگان مشترک برای طراحان بازی برای بحث درباره نیازها و خواستههای کودکان در زمینه رفاه و ویژگیهای بازیهای آنلاین که آن را ارتقاء میدهد.
- خلاصهای برای مدیران اجرایی که اهمیت طراحی برای رفاه را برجسته میکند.
- دستورالعملهای طراحی برای تضمین عواملی که برای ارتقاء رفاه مهم هستند، از جمله استقلال، شایستگی، تنظیم احساسات، روابط، خلاقیت، هویتها، تنوع، برابری و شمول و امنیت.
دیدگاه کارشناسان
ایدا هیلیستد، مشاور ارشد حقوق کودکان و کسبوکار یونیسف گفت:
“تحقیقات یونیسف نشان میدهد که تجربههای بازی دیجیتال میتوانند از رفاه کودکان حمایت کنند، اگر به درستی طراحی شوند. جعبهابزار طراحی RITEC میتواند این کار را برای طراحان بازی آسانتر کند و آنها را در طراحی تجربههای بازی دیجیتال که از رفاه کودکان حمایت میکند، یاری دهد.”
کورین برنر، مدیر آموزش در Killer Snails که در پروژه تحقیقاتی RITEC مشارکت داشت، گفت:
“در حالی که کودکان قطعاً از طراحان و خلاقانی که این جعبهابزار را در کار خود ادغام میکنند بهرهمند خواهند شد، امیدوارم کار RITEC-8 ویژگیهای مثبت بازی دیجیتال را نیز به والدین، معلمان و بزرگسالان نشان دهد. بازی دیجیتال میتواند برای کودکان بسیار مفید باشد، زمانی که تجربهها به خوبی طراحی شده باشند.”
تحقیقات گسترده درباره تجربیات بازی دیجیتال
اوایل امسال، یونیسف و گروه LEGO با همکاری دیگر شرکا نتایج یک مطالعه سهساله را منتشر کردند که نشان داد تجربیات بازی دیجیتال میتوانند به رفاه کودکان کمک کنند و از آن حمایت کنند، اگر به درستی طراحی شوند.
این تحقیق هشت نتیجه رفاه محور کودکانه از جمله استقلال، خلاقیت، امنیت و موارد دیگر را شناسایی کرد. طراحی برای رفاه به معنای ایجاد حس کنترل، آزادی انتخاب و تجربه تسلط و احساس موفقیت برای کودکان است. بازیها اگر به درستی طراحی شوند، میتوانند به کودکان کمک کنند احساسات خود را تنظیم کنند، با دیگران ارتباط برقرار کنند و از خلق و کشف لذت ببرند.
این تحقیق بهعنوان بخشی از پروژه RITEC، یک همکاری بینالمللی بین سازمانهایی که معتقدند طراحی و توسعه فناوری دیجیتال باید از حقوق و رفاه کودکان حمایت کند، انجام شده است. این پروژه با همکاری یونیسف و گروه LEGO تأسیس و توسط بنیاد LEGO تأمین مالی شده است. تحقیقات در همکاری با دانشگاه وسترن سیدنی، دانشگاه شفیلد، دانشگاه نیویورک، دانشگاه شهری نیویورک و دانشگاه فناوری کوئینزلند انجام شده است.