بزرگترین چرخ و فلک لگو جهان در نمایشگاه آجرهای کریستچرچ

بزرگترین چرخ و فلک لگو جهان در نمایشگاه آجرهای کریستچرچ

متیو بنت، سازنده مشهور لگو، در حال ساخت بزرگترین چرخ و فلک لگو جهان است که این آخر هفته در نمایشگاه کریستچرچ به نمایش گذاشته می‌شود. این پروژه برای او یک هدف بزرگ محسوب می‌شود: شکستن رکورد جهانی با ساخت چرخ و فلکی که ۵ متر ارتفاع و ۵ متر عرض داشته باشد.

رکورد فعلی متعلق به توماش کاشپاریک از جمهوری چک است که چرخ و فلک لگویی با ارتفاع ۳.۶۴ متر و قطر ۳.۳۸ متر ساخته است.

متیو بنت، که فارغ‌التحصیل رشته فیزیک است و به خاطر ساخت نقشه‌های جغرافیایی دقیق با لگو شناخته شده، برخلاف انتظارها پروژه‌اش را بدون برنامه‌ریزی دقیق شروع کرده است. او توضیح می‌دهد: “می‌دانم دقیقاً چه چیزی را می‌خواهم بسازم اما نمی‌دانم چطور، بنابراین در حین کار به دنبال راه حل‌ها هستم.”

لگو استاروارز

ساخت چرخ و فلک در بخش‌های مجزا

از آنجا که ارتفاع نهایی این چرخ و فلک از سقف خانه‌اش بیشتر است، بنت آن را در قطعات جداگانه ساخته و قصد دارد این قطعات را به نمایشگاه منتقل کند و در آنجا مونتاژ کند. او تخمین زده که حدود ۳۰,۰۰۰ قطعه لگو در این ساختار استفاده خواهد شد.

در کنار چرخ و فلک، نمایشگاه شامل نمایشگاه قطار بزرگ و یک فواره شکلاتی الهام گرفته از ویلی وانکا نیز خواهد بود. کیث رابرتسون، مسئول نمایشگاه قطار، بخشی از یک تیم ۱۲ نفره است که این نمایشگاه را بر روی ۲۰ میز ساخته‌اند.

لگو هری پاتر

کمک به خیریه از طریق نمایشگاه

نمایشگاه آجرهای کریستچرچ از سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرده و هر ساله رشد چشمگیری داشته است. سود حاصل از این رویداد به خیریه Imagination Station در کریستچرچ می‌رسد، که به کودکان و بزرگسالان امکان بازی رایگان با لگو و شرکت در کارگاه‌های روباتیک لگو را می‌دهد.

بلیط‌های این نمایشگاه به قیمت ۶ دلار فروخته می‌شوند و می‌توان آنها را در محل یا به صورت آنلاین تهیه کرد.

از محصولات ما نیز دیدن نمایید: 

لگوی مدرسه جادوگری هاگوارتز هری پاتر

لگو قطار هاگوارتز اکسپرس هری پاتر

لگو ایستگاه قطار نه و سه‌چهارم هری پاتر

ناموجود
3.67/5
ناموجود
/5
ناموجود
/5
14,350,000

تومان

/5
18,680,000

تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *