هفته گذشته، بلوبر تیم، استودیو سازنده بازسازی بازی Silent Hill 2، اعلام کرد که فرایند بازاریابی این اثر آغاز شده است. در پی این خبر، گروهی از ژورنالیستهای حوزه ویدیوگیم به این استودیو دعوت شدند تا بخشهایی از بازی را تجربه کنند. نظرات اولیهی این منتقدان نشان میدهد که با یک بازسازی حرفهای روبرو هستیم که به ریشههای اصلی بازی وفادار مانده و توانسته است کیفیتی کمنظیر ارائه دهد.
با معرفی Silent Hill 2 Remake، طرفداران قدیمی این سری نگرانیهایی نسبت به تغییرات در طراحی چهرهی شخصیتها و سیستم مبارزات داشتند. این نگرانیها حتی به نحوه کار دوربین بازی نیز گسترش یافت. سوال مهم این بود که آیا بلوبر تیم، که پیش از این با ساخت بازی ترسناک The Medium شناخته شده بود، میتواند به خوبی از پس بازسازی یکی از برجستهترین آثار وحشتزا برآید؟ به نظر میرسد پاسخ مثبت است، زیرا نظرات اولیه حاکی از آن است که این استودیو در مسیر درستی قدم برداشته است.
اسباببازی لگو به بهترین خاطر بازی شما تبدیل خواهد شد، برای خرید لگو پیشنهادات ما را از دست ندهید. |
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleجزئیات و تغییرات مهم در بازسازی Silent Hill 2
طبق گزارشهای منتشر شده از تجربهی ژورنالیستها، اولین چیزی که توجه آنها را جلب کرده، افزایش تعداد مکانیسمها و پازلهای بازی است. این پازلها اکنون چالشبرانگیزتر شدهاند و نیاز به دقت و توجه بیشتری دارند. برخلاف تصور اولیه که معماها ساده هستند، باید گفت که اکنون پیچیدگی آنها به طرز قابلتوجهی افزایش یافته است. البته جلسهی پیشنمایش قبل از مواجهه با شخصیت نمادین “کلههرمی” به پایان رسید، بنابراین بسیاری از تغییرات هنوز دیده نشده است. با این حال، میتوان گفت که بازسازی Silent Hill 2 از نظر گسترش و بهبود مانند بازسازی Resident Evil 4 عمل کرده است، بدون آنکه از هستهی اصلی بازی دور شود.
یکی از تغییرات قابلتوجه، اضافه شدن قابلیت جاخالی دادن هنگام حملهی دشمنان است. دوربین بازی همچنان روی دشمنان قفل نمیشود، اما کنترلها طوری طراحی شدهاند که بازیکنان بتوانند به راحتی با آنها کنار بیایند. مهمترین نکته این است که بازی به یک اثر اکشن تبدیل نشده است. تعداد محدود گلولهها و دشمنان خطرناک، همچنان حس ترس و بقا را در بازیکن زنده نگه میدارد. اگرچه حرکتهای جدیدی به جیمز ساندرلند اضافه شده، اما مکانیکهای اصلی بازی تغییر زیادی نکردهاند و همچنان به بازی اصلی وفادار ماندهاند.
از دیگر تغییرات مهم میتوان به امکان تجربه بازی به صورت سوم شخص اشاره کرد که باعث افزایش آزادی عمل بازیکن و بهبود تجربه محیطی شده است. همچنین، سیستم نورپردازی با استفاده از موتور Unreal Engine 5 بسیار بهبود یافته و مه شدید بازی نیز جلوهای زیباتر پیدا کرده است. حذف صفحات لودینگ بین مکانها و بازسازی دقیق سکانسهای معروف بازی، از جمله خیره شدن جیمز به آینه، از دیگر نکات قابل توجه است.
در نهایت، تمامی این تغییرات نشان میدهند که بلوبر تیم توانسته است با حفظ اصالت بازی اصلی، یک تجربهی جدید و هیجانانگیز را برای طرفداران این سری فراهم کند. بازخوردهای اولیه نشان میدهد که Silent Hill 2 Remake میتواند حتی انتظارات بالای طرفداران را نیز برآورده کند و لحظات بینظیری از ترس و وحشت را به آنها ارائه دهد.
مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید: