لغو پروژه آنلاین بازی “The Last of Us” توسط سونی، موجب نارضایتی و ناراحتی عمیق اعضای استودیو ناتیداگ شده است. بر اساس افشاگریهای اخیر جیسون شرایر، روزنامهنگار و افشاگر مشهور صنعت بازی، این پروژه که به مدت چهار سال در حال توسعه بود، با چالشهای بسیاری روبهرو شد و در نهایت به دستور سونی متوقف گردید.
بسیاری از افراد این تصمیم را به نفع استودیو ناتیداگ دانستهاند، اما حقیقت این است که همه اعضای تیم با این نظر موافق نبودهاند. جیسون شرایر در یکی از پادکستهای یوتیوبی خود فاش کرد که این بازی آنلاین با هزینههای زیادی همراه بوده و منابع فراوانی را به خود اختصاص داده بود. او افزود: “بازی آنلاین ‘The Last of Us’ به مدت چهار سال تحت توسعه بوده و صدها نفر در این پروژه مشغول به کار بودند. متاسفانه، با این تصمیم سونی، برخی از افراد کار خود را از دست دادند.”
این خبر نشاندهنده این است که برخلاف ادعای سونی مبنی بر اینکه این بازی تنها یک پروژه جانبی بوده، مقیاس و اهمیت آن بسیار بیشتر از چیزی بوده که تصور میشد. لغو شدن پروژه به معنی پایان تلاشهای عظیم تیم ناتیداگ و هدررفت چهار سال زحمت مداوم آنها است.
اسباببازی لگو به بهترین خاطر بازی شما تبدیل خواهد شد، برای خرید لگو پیشنهادات ما را از دست ندهید. |
آنچه در این محتوا مطالعه خواهید کرد
Toggleهدررفت زحمات و زمان، چالشهای بزرگ توسعهدهندگان
تیم ناتیداگ که با چالشهای متعدد در توسعه این بازی روبهرو بود، از زمان پیش از انتشار “The Last of Us Part 2” روی این پروژه کار کرده است. این اطلاعات، که بسیاری را شوکه کرده، نشان میدهد که انتظار میرفت این بازی یکی از پروژههای بزرگ ناتیداگ باشد و لغو آن ضربهای سنگین به این استودیو وارد کرده است.
با این وجود، طرفداران هنوز امید دارند که شاید این پروژه در آیندهای نزدیک بازطراحی شده و به عنوان بخشی از بازی سوم “The Last of Us” منتشر شود. هرچند، احتمال بازگشت به توسعه این بازی به نظر بعید میرسد. در حال حاضر، استودیو ناتیداگ بر روی دو پروژه جدید شامل “The Last of Us Part 3” و یک عنوان معرفینشده دیگر مشغول به کار است.
تصمیم سونی برای لغو این بازی و تاثیرات آن بر اعضای تیم ناتیداگ، نشاندهنده سختیها و چالشهایی است که در پشت صحنه صنعت بازیسازی وجود دارد. این امر نیز یادآور این است که توسعه یک بازی موفق نیازمند تلاش و پشتکار فراوان است و لغو یک پروژه میتواند پیامدهای ناگواری برای تیمهای توسعهدهنده به همراه داشته باشد.
مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید: